maandag 19 november 2012

NVVH vs de GVG doe je mee?

wist je dat de NVVH ( nederlandse vereniging voor huisvrouwen) aan het uitsterven is?

ik zat op hun site te kijken en de plaats waar ik woon, kent niet eens meer een vereniging..
De plaats waar ik woonde ( drenthe) is hij zelfs zo groot dat het zijn eigen site kent op de site.
Fantastisch!

Ik zal eerst maar es uitleggen wat dat is De NVVH
ik ken het van vroeger..
Toen ik een jaar of 10 was, ging mijn moeder met mn tante als het cabaret duo " de tilozen" op pad. meermaals viel dan de naam " we spelen vanavond voor de plattelandsvrouwen van assen, coevorden " noem maar op .. Een avond enkel voor en door vrouwen georganisserd waarin vrouwen bij elkaar kwamen en iets leuks gingen doen. Toendertijd erg hip, was bloemschikken en klaverjassen. maar ook werden er avonden georganiseerd waarin een spreekster of spreker langskwam om iets te vertellen.
En af en toe, dan werden " de tilozen" uitgenodigd.
Ik vond dat geweldig! een vrouwengroep! waarin vrouwen samenkwamen en elkaar dingen vertelden of leerden en waar je vriendinnen kreeg of uitjes had! " mam, later als ik groot ben he, dat wil ik daar ook bij!"

ja.. later als ik groot ben :) Leuke dingen organiseren, goede gesprekken voeren of actuele onderwerpen of boeken, of een spreker uitnodigen of een rommelmarkt organiseren en het geld aan een goed doel of arme familie schenken.. maar ook een verandering teweeg brengen! mensen dichterbijelkaar brengen en meer rust krijgen in het " leven"
Het heeft me altijd al geboeit! een groep vrouwen kan zo inspirerend werken!

Met dat gevoel ben ik opzoek gegaan naar een vereniging.. een " Vereniging van gelukkige huisvrouwen"


Ow man.. ik kwam dus uit bij een vergrijsde NVVH .. ik keek de fotos en zag de saaiheid ervan spatten.. niks voor mij!! waar waren al die vrouwen van mijn leeftijd en iets ouder gebleven die ik vroeger zag! Dit waren nog steeds dezelfde vrouwen , maar dan 60/70/80 jaar!

Ik bedacht me geen twee keer .. Hier wilde ik niet bijhoren... ik wilde vrouwen van rond de 30/40/50 zien die naast hun eigen leven, het leven met andere vrouwen ook belangrijk vonden!


Er zat niks anders op... ik moest dus op zoek naar vrouwen die hier ook iets mee konden en toen kwam ik op een fantastisch idee!

Ik ken zooooveeeel vrouwen van mijn leeftijd, jonger en ouder, die allemaal iets te melden hebben..
kunstenaars, boekhouders, websitedesigners, journalisten, textiel kunstenaars, paardenkenners, berezen vrouwen, muzikale vrouwen, modebewuste vrouwen, wijnkenners :) noem maar op! en al deze vrouwen kennen elkaar niet!

Op een dag komt een vriendin wendy beenakker bij me op visite en verteld me dat ze graag wat meer wil doen met mensen van verschillende disciplines" ik geb zoveel vriendinnen die zulke leuke dingen doen! en ze kennen elkaar allemaal niet!"
Wendy had al eens een balletje opgegooit bij haar vrienden en heeft toen een boeken avond georganiseerd. Dit werd heel enthousiast ontvangen! Echter , was het boek moeilijk te krijgen en was de animo gering hierdoor maar ! het idee werd enthousiast ontvangen!

" ik mis het om samen dingen te doen " zegt kunera een andere vriendin" gewoon lekker gezellig doen of haken ofzo of iets creatiefs of iets nieuws! lijkt me heeerlijk!"

En zo ken ik er nog wel een paar..
Ja , mensen, jullie zien natuurlijk gelijk zon suf groepje vrouwen bij elkaar zitten, praten over kinderen die niet willen eten en de laatste kleding die maxima aan heeft, DIE bedoel ik dus niet...


Uit mijn onderzoek en jarenlang naailes gegeven aan mijn leeftijd heb ik de conclusie getrokken dat er een grote behoefte is aan het samen zijn met vrouwen onder elkaar. Nieuwe dingen ontdekken, nieuwe mensen leren kennen, en ideeen en visies delen.

Daarom ga ik in samenwerking met een aantal vriendinnen " de geheime vrouwen groep" oprichten.

Niks niet plattelands, maar landleven
Niet breien, maar hooked
Niet theekransjes, maar high tea
Niet antiek, maar brocant

Koken, tuinieren, wassen, administratie, boeken, stoffen, huisdieren, wijnen, juwelen, haren, nagels, timmeren, lassen, auto's , vakanties, diners, romantiek, mannen, behangen, vissen, schoenen, rozen, boudoirs, roken, kaarsen, vuur maken, feest geven, NOEM maar op!

Allemaal onderwerpen voor een avond!

Hoe en wat?

Allereerst gaan we een geheime facebook pagina openen, waar je alleen op uitnodiging door een van de oprichters of als aangedragen lid aan kan meedoen.

Hoe gaat het in zn werk?

Wil je meedoen aan de GVG, dan voeg je mij toe op je facebook ( emmie wolting) en stuur je me een bericht door wie je bent aangedragen, en wat je doet. (Je mag ook gewoon meedoen omdat je dat leuk vind)

Hierna voeg ik je toe!

Zijn er ook vereisten?
Eigenlijk niet maar wel een paar
* leeftijd tussen de 25 en 45 jaar ( mag iets jonger, mag iets ouder)
* woonachtig in en omgeving van weesp hilversum bussum blaricum almere ivm afstanden
* op een avond gaat de telefoon of ander communicatie middel uit. ( tenzij je het van te voren meld dan op stil)

Het idee is dat je elke 2 maanden bij een van de leden thuiskomt, op een middag ochtend of avond, en deze heeft een programma bedacht Dat te maken heeft met haar leven of interesses.

Dus als je bijv taarten bakt, kan je daar iets over vertellen en dan gaan we iets daarmee doen( lekker taartjes eten:) )
maar het kan ook een oude film zijn en gaan we bij jou je meest geweldige oude film kijken en vertel je van te voren iets over jou liefde hiervoor.
En kan je daarna nog even rustig napraten.
Je geeft je eigen invulling. Als je bosfanaat bent, gaan we naar het bos!

Je kan je hiervoor opgeven bij mij. Dus als je een idee hebt, overleg je met mij en maak ik er een agenda punt van!
Zo blijft iedereen op de hoogte.

Je hoeft niet elke avond te komen die geplanned staat, maar het is wel een beetje het idee om iets te doen samen met andere vrouwen wat niet met internet telefoon en andere interactieve communicatie te maken heeft.

We houden het puur en eerlijk :)

Zo! dat was weer een hele hele lange lap tekst!
Ik ben heeeeeel erg benieuwt naar wie er allemaal gaat aanmelden!

In eerste instantie, gaan we aanmelden en volgend jaar in februari is de eerste GVG avond bij mij!

Ik zeg lekker niet wat we gaan doen :)

Dus: bericht mij facebook prive, als je mee wilt doen en ik voeg je toe aan de groep!


Go GVG!










Geen opmerkingen:

Een reactie posten